Projektowanie oraz analiza badań satysfakcji i zaangażowania

Buduj zaangażowanie pracowników w oparciu o dane!

Wszystko wiem, chcę kupić
Chcę wiedzieć więcej

Zapytaj o termin

O szkoleniu

Badanie satysfakcji i zaangażowania to jedno z kluczowych narzędzi HR. Dobrze przeprowadzone, daje praktyczne wnioski, które po implementacji budują zaangażowanie pracowników w organizację. Przeprowadzone błędnie, rozbudza nadzieje pracowników i powoduje frustrację.


W ramach szkolenia nauczysz się prowadzić badania satysfakcji i zaangażowania pracowników od A do Z.


Zaczynając od zadania odpowiednich pytań, przez przeprowadzenie badania, analizę wyników po wdrożenie wniosków w organizacji.


Zyskasz narzędzie do budowania zaangażowania pracowników w oparciu o dane.

Zapraszam do udziału

Program szkolenia

Po ukończonym szkoleniu:

Samodzielnie zaprojektujesz badanie satysfakcji i zaangażowanie dla swojej firmy.

Samodzielnie przeanalizujesz zebrane dane i zakomunikujesz je w organizacji.

Unikniesz najczęstszych błędów popełnianych podczas prowadzenia badań ankietowych w firmach.

Zastosujesz dobre praktyki projektowania badań satysfakcji w swojej firmie oraz dobierzesz najlepiej dopasowane do swoich potrzeb narzędzia ankietowe.

Moduł 1 - Określenie celu badania - czyli co mierzyć: satysfakcję, zaangażowanie, NPS?

  • Przegląd badań na temat związków satysfakcji pracowników, zaangażowania, NPS, wsparcia organizacyjnego oraz innych zmiennych z kluczowymi wskaźnikami firmy
  • Wybór odpowiedniego celu badania na podstawie kontekstu organizacyjnego oraz dostępnych badań
  • Operacjonalizacja badanego zjawiska np. satysfakcji
  • Reguły budowania pytań kwestionariusza
  • Najczęściej popełniane błędy na etapie formułowania pytań
  • Ćwiczenia praktyczne w projektowaniu pytań kwestionariuszowych

Moduł 2 - Tworzenie narzędzia pomiarowego cz. 1 - tworzenie treści pytań do klasycznych badań oraz pulse survey

  • Dobór odpowiednich typów pytań do badanego problemu
  • Typy skal pomiarowych: Likerta, Thurstone'a, dyferencjał, itp.
  • Dobór odpowiedniej skali – poziomu pomiaru
  • Tworzenie możliwych odpowiedzi do wyboru – projektowanie kafeterii

Moduł 3 - Tworzenie narzędzia pomiarowego cz. 2 - dobór skali, opcji do wyboru, typów pytań

  • Dobór próby
  • Sposób dystrybucji ankiety
  • Metody zachęcania pracowników do udziału w badaniu
  • Częstotliwość prowadzenia badania

Moduł 4 - Praktyczne aspekty prowadzenia badania

  • Przegląd narzędzi do prowadzenia badań
  • Przegląd narzędzi do analizy wyników
  • Możliwości Office 365 w automatyzacji badań satysfakcji

Moduł 5 - Narzędzia do prowadzenia badań w firmie

  • Wykrywanie błędów w danych
  • Radzenie sobie z brakami odpowiedzi
  • Formatowanie danych do analizy
  • Analiza czynnikowa zebranych danych
  • Sprawdzanie rzetelności narzędzia

Moduł 6 - Analiza danych z badania cz. 1 - przygotowanie i oczyszczenie danych

  • Wykorzystanie średniej, mediany oraz odchylenia standardowego do podsumowania wyników badania
  • Wizualizacja wyników badania z użyciem wykresów i tabel
  • Pokazywanie różnic w wynikach między grupami/działami poprzez miary wielkości efektu

Moduł 7 - Analiza danych z badania cz. 2 - prawidłowe raportowanie danych

  • Łączenie danych z badania z innymi danymi w organizacji
  • Wykonywanie analiz korelacji i regresji w celu odkrycia związków pomiędzy wynikami badania a innymi danymi w firmie

Moduł 8 - Analiza danych z badania cz. 3 - wyciąganie wniosków i badanie relacji w danych

  • Narzędzia ułatwiające komunikowanie wniosków
  • Przygotowanie przekazu dla zarządu
  • Przygotowanie przekazu dla pracowników

Moduł 9 - Komunikowanie wyników badania w organizacji i do zarządu

  • Planowanie działań na podstawie wyników badania
  • Angażowanie menedżerów w pracę nad wdrożeniem wniosków w życie.

Moduł 10 - Wdrożenie wniosków z badania w życie we współpracy z kadrą menedżerską

  • Błędy w konstruowaniu kwestionariusza
  • Błędy w analizie danych
  • Błędy we wdrażaniu wniosków z badania i komunikowaniu badania w organizacji

Moduł 11 - Najczęstsze błędy w prowadzaniu badań satysfakcji i zaangażowania

Dlaczego warto?

Wdrażaj najnowsze trendy HR w swojej organizacji

Prowadzenie badań employee experience oraz analityka HR w tym zakresie to jedne z kluczowych kierunków rozwoju HRu. Wdrażaj najnowsze trendy w swojej firmie już dzisiaj!

Buduj zaangażowanie pracowników

Dobrze przeprowadzone badanie zaangażowania lub satysfakcji to doskonałe narzędzie budowania zaangażowania pracowników. Zacznij angażować pracowników w swojej firmie dzięki zastosowaniu wiedzy ze szkolenia.

Zdobądź unikalne umiejętności prowadzenia i analizowania badań w obszarze HR. Połącz „twarde” i „miękkie” podejście do HR. Wyróżnij się na rynku pracy dzięki nowym kompetencjom!

Wyróżnij się na rynku pracy

Wracaj do materiałów ze szkolenia w dogodnym dla Ciebie momencie. Nagranie udostępnimy dla Ciebie przez 90 dni na naszej platformie szkoleniowej.

Dostęp do nagrania wideo przez 90 dni

Pokaż innym swoje nowe umiejętności dzięki certyfikatowi i buduj swoją pozycję na rynku pracy. Udostępnij swój certyfikat na LinkedIn. Certyfikat w języku polskim i angielskim.

Uzyskaj certyfikat potwierdzający Twoje kompetencje

Opinie uczestników naszych szkoleń analitycznych

Kurs online przygotowany przez Pana Karola Wolskiego, powinien zostać przewodnikiem dla każdego HRowca, który uświadomił sobie rolę danych i ich analizy w organizacji. Materiały znajdujące się w programie kursu, są przygotowane zarówno dla osób, które rozpoczęły pierwsze działania w zakresie kolekcjonowania i analizy danych w organizacji, jak i również dla osób, które nie miały wcześniej styczności ze statystyką w ujęciu analitycznym i planują rozwój w tym kierunku. Treść kursu pozwala na lepsze rozumienie praktycznego przedstawiania i analizowania danych, które tak często, bywają bardzo skutecznym argumentem w rozmowach z zarządem, inwestorami czy we współpracy z innymi działami. W materiałach możemy znaleźć część teoretyczną, pozwalającą na lepsze rozumienie statystyki w tym ujęciu, jak i szereg praktycznych przykładów, które są wyjaśnione w bardzo przystępny sposób i opatrzone wnikliwymi spostrzeżeniami. Z przyjemnością polecam kurs, z którego wiedzę będzie można przełożyć na badanie zjawisk w organizacjach.

Monika Bydełek, Consultant w EIGEN

„Analiza danych w HR” zdecydowanie plasuje się w pierwszej trójce najlepszych szkoleń na jakich byłem. Karol udowadnia, iż o statystyce i analizie danych można mówić nie tylko w sposób zrozumiały, ale również ciekawy. Na to szczególne miejsce ma wpływ, nie tylko mnogość przykładów, przez które uczestnik przejdzie krok po kroku, ale również wyznawane przez prowadzącego podejście evidence-based, które subtelnie przebija się przez całą treść szkolenia, dając uczestnikowi pewność, iż otrzymana wiedza jest przede wszystkim rzetelna. To szkolenie przyda się nie tylko działom HR, ale również każdemu studentowi nauk społecznych, który pragnie zrozumieć analizę danych czy też odświeżyć swoją wiedzę w tym zakresie.

Dominik Kantorowicz, Psycholog, trener umiejętności poznawczych, popularyzator nauki w podejściu evidence-based

Hanna Kobiela, Learning&Development, Trener i facylitator, Universal Investment

W grudniu 2020, po konsultacji z Panem Karolem Wolskim, zdecydowałam się zakupić promowany na stronie internetowej HRM Academy kurs Techniki analizy danych HR. W związku z chęcią dalszego rozwoju w kierunku People Analytics już wcześniej korzystałam z wielu bardzo ciekawych materiałów video oraz artykułów publikowanych przez autora. Zastanawiałam się, czy taka jak osoba bez dużego doświadczenia w statystyce czy programowaniu będzie w stanie zrozumieć i wykorzystać informacje tam podane. I co? I nie zawiodłam się!!! Kurs modułowy zasadniczo bazuje na podaniu w pigułce niezbędnej wiedzy teoretycznej, co uważam za świetny pomysł, bo w trakcie kursu nie muszę obkładać się toną literatury fachowej, a najważniejsze teoretyczne pojęcia mam wyjaśnione od razu i to w bardzo przystępny sposób. A z drugiej strony, pomiędzy teorią, w formie filmu zwizualizowane jest krok po kroku, jak wykorzystywać poszczególne metody i narzędzia w praktyce, jak krok po kroku osiągnąć zamierzony efekt. Dzięki temu kursowi już po 2 miesiącach widzę u siebie wymierne efekty w postaci gruntownej wiedzy oraz narzędzi, które mogę od razu użyć w swojej codziennej pracy. Kursy Pana Karola Wolskiego są naprawdę bardzo wartościowe merytorycznie, profesjonalnie przygotowane i warte polecenia każdemu zainteresowanemu tym tematem.

Serdecznie polecam szkolenie prowadzone przez Karola Wolskiego. Dla mnie, jako uczestnika, ważne było przekazanie w sposób uporządkowany wiedzy nt wskaźników jakimi możemy się w HR posługiwać. Dużo dała mi refleksja nad tym jaką korzyść może przynieść wdrożenie konkretnego wskaźnika ale jednocześnie jakiego nakładu pracy to wymaga. Zestawienie tych dwóch zmiennych pozwala na optymalizację i wybór działania, które przekłada się na realne potrzeby HR i biznesu.

Dyrektor HR, Firma doradczo-szkoleniowa

Dla mnie jako początkującego HR managera szukającego inspiracji było to bardzo wartościowe szkolenie. Dużo wiedzy praktycznej - co i jak mierzyć w HR z punktu widzenia celowości i wartości dla biznesu. Forma szkolenia online i tu pozytywne zaskoczenie - duża interakcja pomiędzy uczestnikami i prowadzącym połączona z wymianą doświadczeń. Jestem bardzo zadowolona, na pewno będę śledzić kolejne tematy w HRM Academy, zwłaszcza te prowadzone przez pana Karola, który inspiruje swoją pasją i podejściem do tematu.

Magdalena Królak, HR Manager

O mnie - czyli unikalny miks wiedzy naukowej i praktyki biznesowej

  • Mam doświadczenie w wewnętrznym dziale HR
  • Wdrażałem szerokie spektrum procesów HR: oceny, analityka, ewaluacja
  • Zarządzam projektami HR
  • Na co dzień współpracuję z Zarządem i kadrą menedżerską
  • Brałem udział w ponad 100 projektach z zakresu HRM dla polskich i międzynarodowych firm
  • Mam doświadczenie w pracy z różnymi branżami
  • Publikuję artykuły oraz filmy na temat HRu opartego na dowodach oraz prowadzę swój newsletter na ten temat
  • Ukończyłem prestiżową szkołę analizy danych ICPSR na Uniwersytecie Michigan
  • Ukończyłem interdyscyplinarne studia doktoranckie z zakresu analizy danych i metodologii badań
  • Pracowałem jako analityk i badacz w grantach naukowych
  • Przeprowadziłem ponad 1000 godzin zajęć dla studentów z zakresu analizy danych, statystyki i metodologii badań
  • Konsultuję statystycznie prace naukowe

Perspektywa HRowca

Perspektywa konsultanta

Perspektywa naukowca

Perspektywa wykładowcy

Cena udziału: 999 zł netto

Weź udział! Kup teraz!

(1 228,77 zł brutto)

Wypełnij formularz. Skontaktujemy się z Tobą aby dopełnić formalności.

Płatność na podstawie FV lub proformy

Dane firmowe:

Karol Wolski LAB

97-500 Radomsko, Stara Droga 242a

NIP: 7722245737

Regulamin
Polityka prywatności